سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدیدترین و بهترین راههای درمان افسردگی شدید در زنان (با دارو و ب

آمارهای روانشناسی، رشد و پیشرفت بیماری افسردگی را در بین همه اقشار جامعه نشان می دهد که در این میان، درصد زنان افسرده جامعه بیشترین میزان را دارد. به همین منظور این مطلب را به بررسی و معرفی جدیدترین و بهترین راههای درمان افسردگی شدید در زنان (با دارو و بدون دارو) اختصاص می دهیم.

حداقل کاری که برای کمک به یک فرد افسرده می توانید انجام دهید شاد کردن روحیه وی است اگر با رفتار و کلام خود قادر به انجام اینکار نیستید می توانید با او به مکان سرسبز و آرام بروید تا با تماشا کردن باغ ها و جنگل ها احساس لذت کند و حتی در کتاب مقدس قرآن هم ذکر شده که نگاه کردن به گل ها و درختان باعث شادابی انسان می گردد. اینکار را می توانید هر روز یک ساعت انجام دهید تا بعد از گذشت مدتی شاهد بهبود خلق و خوی فرد افسرده باشید. البته در ادام راهکارهای دیگری را به شما خواهیم آموخت.

چرا افسردگی در زنان بیشتر است؟

درÙ?اÙ?-اÙ?سردگÛ?-زÙ?اÙ?

طبق بیانات وزیر بهداشت کشور: افراد بالای 60 سال و خانم‌ها بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند و در دنیا 350 میلیون نفر به بیماری افسردگی مبتلا هستند در حالی که در کشور ما نیز ایران 16.8 درصد زنان و بیش از 10 درصد مردان افسرده می باشند. از عوارض ابتلا به افسردگی می توان بی رغبتی و بی‌میلی به مسائل زندگی، گوشه گیری و اختلال در روابط اجتماعی و خانوادگی را نام برد. براساس مطالعات در ایران در سال 2015 شیوع اختلال افسردگی در زنان به ازای هر 100 هزار نفر 5037 نفر است که این تعداد در دنیا 49 هزار نفر است.

عوامل مختلفی از جمله بیولوژیک باروری، ژنتیک، تغییرات هورمونی و روابط بین فردی در ابتلای زنان به افسردگی نقش زیادی دارد. بسیاری از زنان در دوران قاعدگی از لحاظ احساسی و جسمی بسیار ضعیف می شوند(سندروم پیش از قاعدگی)، تغییرات رفتاری مثل احساس افسردگی و تحریک پذیری را تجربه می کنند. عده ی زیادی از زنان افسرده علائم و نشانه های شدیدتری در دوران قاعدگی تجربه می کنند. بسیاری از زنان در زمان پس از زایمان به افسردگی پس از زایمان دچار می شوند. از جمله این اختلالات رفتاری می توان به افسردگی پس از زایمان اشاره داشت. علائم افسردگی شدید در زنان در فاصله زمانی کمی پس از وضع حمل بروز می کند، موجب اضطراب، بی خوابی، گریه یا افکاری مانند آسیب رساندن به خود یا نوزاد می شود.

...

توضیحات بیشتر را در لینک اصلی زیر بخوانید:

جدیدترین و بهترین راههای درمان افسردگی شدید در زنان