سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه آنچه که باید درباره اسهال در بارداری و درمان سریع آن بدانید!

نگرانی خیلی از مادران در دوران بارداری هنگام مراجعه به پزشک حاکی از مشکل اسهال در این دوران است. به همین منظور در این مقاله این موضوع را کارشناسانه بررسی می کنیم و راهکارهایی برای درمان آن به شما مادران عزیز ارائه می دهیم. پس با این بخش از آموزش های ما همراه باشید.

اسÙ?اÙ?-در-باردارÛ?

اسهال یکی از اولین علائم بارداری محسوب می شوند که همراه با تهوع و استفراغ، بدخلقی، میل شدید به غذاها که در نتیجه افزایش سطح هورمونی، به‌ ویژه استروژن، پروژسترون و HCG ایجاد می‌ شود.

1- دلایل ایجاد اسهال در بارداری:

هورمون ها

هورمونها به همان نسبت که می توانند باعث کند عمل کردن سیستم گوارشی شوند می توانند با سرعت بخشیدن به عملکرد سیستم گوارشی باعث اسهال در فرد شوند. هورمون های مانند استروژن، پروژسترون و هورمون اچ سی جی بر سیستم گوارشی تاثیر گذار می باشند این هورمون ها می توانند بر تهوع صبحگاهی، بی اشتهایی، حالت تهوع ، استفراغ و اسهال تاثیر بگذارند. هر زن بارداری، تغییر هورمون های بارداری را تجربه می کند و تعدادی از آنها در اوایل بارداری به اسهال مبتلا می شوند.

ویتامین های دوران بارداری

پزشکان برای بهبود رشد جنین و همچنین سلامتی بیشتر مادر و جنین ممکن است ویتامین های دارویی را تجویز نمایند. اما خیلی مواقع همین ویتامین های دوران بارداری منجر به ناراحتی های مربوط به معده و اسهال می شوند. اگر با خوردن این ویتامین ها دچار اسهال می شوید باید قبل از مصرف آنها با پزشک متخصص مشورت کنید.

تغییرات رژیم غذایی

به طور حتم هر مادری در طول دوران بارداری رژیم غذایی خود را تغییر می دهد و در صدد تقویت خود و کودک درون وجود خود رژیم غذایی بهتری را بر می گزیند. در اینگونه مواقع ممکن است با تغییر رژیم غذایی، اسهال و ناراحتی های معده نیز مشاهده می شود اما این وضع موقتی است و به زودی به حالت نرمال بر می گردد پس جای نگرانی نیست.

...

ادامه متن را در لینک اصلی زیر بخوانید:

همه آنچه که باید درباره اسهال در بارداری و درمان سریع آن بدانید!