سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 کاری که باید برای باردار شدن قبل از انجام نزدیکی انجام دهید!

چندین اصول و اقدامات وجود دارد که والدین با رعایت آنها می توانند به حفظ بیشتر سلامت آینده مادر و همچنین جنین دست پیدا کنند. به همین منظور در این مقاله می خواهیم مهمترین کارهای قبل از بارداری را برای شما والدین گرامی معرفی کنیم.

برخی از والدین میخواهند فرزند اولشان حتماً دختر یا حتماً پسر شود از اینرو تصمیم می گیرند قبل از بارداری جنسیت جنین را تعیین کنند به همین دلیل نزد متخصص می روند. اغلب خانواده ها که جنسیت جنین برایشان مهم نیست و فقط به سلامتی فرزند آینده شان می اندیشند از چندین ماه قبل از اقدام به بارداری به دنبال روشهایی می گردند که سلامتی و شادابی بیشتر کودکشان منجر شود ضمن اینکه به سلامتی مادر لطمه ای وارد نشود و مادر بتواند با خیال راحت فرزند خود را به دنیا بیاورد. عوامل متعددی در این زمینه موثر هستند مثلاً رعایت بهداشت فردی باعث می شود جنین در داخل رحم به دور از انواع آلودگی ها و عفونت ها رشد و پرورش یابد پس در اینصورت خطری وی را تهدید نخواهد کرد. در ادامه با مهمترین دلایل در اینخصوص بیشتر آشنا می شوید.

 1- مکمل های غذایی مصرف کنید

مادران باردار برای بدنیا آوردن یک فرزند سالم باید انرژی کافی داشته باشند. همه خانم هایی که تصمیم می گیرند باردار شوند باید از سه تا 6 ماه قبل هر روز یک قرص مولتی ویتامین و 400 میکروگرم فولیک اسید مصرف کنند. مصرف به اندازه ویتامین B قبل و در ابتدای بارداری باعث کاهش 70 درصدی مشکلات استخوانی بارداری می شود. مولتی ویتامین مملو از انواع ویتامین ها همچون آهن برای کم خونی و کلسیم برای سلامت استخوان و دندان ها می شود. قرص ها را صبح یا ظهر مصرف کنید.

مکمل

بهتر است حتی یک ماه قبل از اینکه اقدام به بارداری نمایید شروع به مصرف روزانه 400 میکروگرم فولیک اسید نمایید که در اکثر مولتی ویتامین ها وجود دارد. ویتامین B در بسیاری از خوراکیها مانند سبزیجات ? مرکبات و حبوبات وجود دارد اما باز هم بسیاری از خانم ها برای کسب مقدار کافی آن نیاز به مصرف قرص ویتامین دارند. فولیک اسید نقش مهمی در جلو گیری از ایجاد نقائص و مشکلات هنگام تولد دارد که اغلب حتی قبل از اینکه شما متوجه بارداری تان شوید ممکن است این اختلالات شکل گرفته باشند.

...

اطلاعات بیشتر را با کلیک بر روی لینک اصلی زیر بخوانید:

7 کاری که باید برای باردار شدن قبل از انجام نزدیکی انجام دهید!