سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زایمان طبیعی در هفته چندم اتفاق می افتد و چه کنیم تا زایمان سریع

اضافه شدن یک عضو جدید به جمع خانواده علی رغم لحظات خوشی که بهمراه دارد مراقبت های ویژه و 24 ساعته والدین را می طلبد. البته مراقبت از کودک در زمان قبل از تولد و هنگام تولد نیز نباید دست کم گرفته شود. در این بخش از آموزش های سایت بهترین کودک به شما مادران عزیز خواهیم گفت که زایمان طبیعی در هفته چندم اتفاق می افتد و برای سریعتر شدن زایمان چه اقداماتی باید انجام دهید؟

زÙ?اÙ?-زاÛ?Ù?اÙ?-طبÛ?عÛ?

زمان مناسب برای زایمان طبیعی:

حتماً مادران با تجربه می دانند که بارداری حدود 280 روز یا 40 هفته طول می کشد. زایمان طبیعی حدود هفته چهلم بارداری اتفاق می افتد و ممکن است به طور نرمال چند روز زودتر یا چند روز دیرتر انجام شود. در واقع ما از 38 هفته و 1 روز منتظر درد می مونیم …..تا 40 هفته تمام و به ندرت پیش میاد که زایمان به 41 هفته برسه که در این صورت باید مراقبت روزانه انجام شود. اگر شما قرار است سزارین شوید بهتر است سزارین در هفته 39 بارداری انجام شود تا عوارض مربوط به سلامت جنین در شما به حداقل برسد. نوزاد نارس یا زودرس قبل از هفته 37 بارداری به دنیا می آید. نوزادان بسیار زودرس از هفته 23 تا 28 بارداری به دنیا می آیند. نوزادان زودرس بین هفته 29 تا 33 بارداری به دنیا می آیند.

علائم نشان دهنده نزدیک شدن وقت زایمان کدامند؟

ورود نوزاد در لگن: اگر این اولین بارداری است، چند هفته قبل از زایمان، در قسمت لگن احساس سنگینی زیاد و کمی فشار درست زیر قفسه سینه احساس می شود.
انقباضات زیاد Braxton Hicks: انقباضات زیاد و مکرر Braxton Hicks می تواند یکی از نشانه های قبل از زایمان باشد ، و در طول آن دهانه سرویکس و بدن را برای زایمان هماهنگ می شود. بعضی از خانم ها در طول دوران قاعدگی گرفتگی عضله را تجربه کردند. بعضی وقتها همچنین با نزدیک شدن زمان زایمان، انقباضات Braxton Hicks درد ناک شده و هر 10 تا 20 دقیقه مجدد آغاز می شود این نوع انقباضات به خانم باردار می فهماند که زایمان واقعی فرا رسیده است. اما اگر انقباضات طولانی تر و قوی تر نشود و به علت اتساع تدریجی دهانه رحم ، فاصله انقباضات به یکدیگر نزدیکتر نشود بنابراین احساس شما در خصوص فرا رسیدن زمان زایمان اشتباه است.
تغییرات دهانه رحم: در روزها و هفته های قبل از زایمان، در پیوند بافت دهانه رحم تغییراتی رخ می دهد. انقباضات Braxton Hicks ممکن است فعالیتهای مقدماتی انجام دهد که کمی باعث نازک شدن و شاید باز شدن دهانه رحم شود. ( اگر این زایمان اول شما نباشد، بسیار احتمال دارد که سرویکس به اندازه 1 یا حتی 2 سانتی متر قبل از اینکه زایمان شروع شود باز می شود. اما به خاطر داشته باشید حتی در هفته 40 در اولین بارداری، باز شدن دهانه رحم به اندازه 1 سانتی متر حتما دلیل بر زایمان زودهنگام و قریب الوقوع نیست)
هنگامیکه زمان زایمان نزدیک است، متخصص یا ماما، دهانه رحم را معاینه می کند تا مطمئن شود که دهانه رحم تغییرات خود را آغاز کرده است.

...

برای مطالعه ادامه متن به لینک اصلی زیر رجوع نمایید:

زایمان طبیعی در هفته چندم اتفاق می افتد و چه کنیم تا زایمان سریعتر شود؟